ווטסאפ

איך 2023 שלך תיראה?

 

שנת 2022 הסתיימה וזה בדיוק הזמן לעשות 2 דברים חשובים מאוד (ופשוטים לביצוע) שיסייעו לך להפוך את שנת 2023 למוצלחת הרבה יותר.

1. שיחת סיכום שנה אישית עם כל אחד מהצוות – כן רבותיי, ההצלחה של המרפאה תלויה בכל אחד מאנשי הצוות ובעיקר בסנכרון ביניהם שהופך אותם לקבוצה מנצחת. תחילת שנה זה בדיוק הזמן לבצע שיחה אישית עם כל אחד מאנשי הצוות ולסנכרן מחדש את תיאום הציפיות ביניכם. אגב, מומלץ לערוך את השיחה גם עם הרופאים חיצוניים שמגיעים למרפאה מעת לעת. הם גם חלק מהצוות.

את השיחה אמור להוביל בעל המרפאה והיא צריכה לעסוק בשני עניינים מרכזיים:

א. משוב – כאן כדאי לסקור בפני המזכירה (לדוגמא) את הביצועים החיוביים שלה והתרומה שלה למרפאה, וגם את נקודות החולשה והעניינים שטעונים שיפור. כמה פרטים חשובים: חייבים להתחיל את השיחה עם הדברים החיוביים ולא לחסוך בקומפלימנטים – תלונות מסרסות עובדים, קומפלימנטים מגבירים את המוטיבציה ואת הרגשת השייכות. כאשר מגיעים לעניינים שטעונים שיפור, כדאי לומר את הדברים לא בטון של תלונות או אכזבה חלילה, אלא בצורה בוגרת ומתוך רצון משותף לשפר את ההתנהלות והביצועים של המרפאה.
לדוגמא, במקום לומר למזכירה "את עושה גרוע את הריקולים לשיננית!", עדיף לומר לה: "היתה לנו ירידה בשנה האחרונה בכמות המטופלים שבאים לשיננית ואסור לנו שהמגמה הזו תימשך. אנחנו חייבים לשפר את שימור הלקוחות ואני רוצה שתיקחי את זה על עצמך בשיא הכוח". שימו לב לניואנס: "לנו, אנחנו" (שותפות).. ולא: "את!" (האשמה).

ב. תיאום ציפיות לגבי השנה הקרובה – בשלב השני של השיחה צריך לדבר עם המזכירה על הציפיות שלך ממנה בשנה הקרובה. לדוגמא, "אני מבקש שתיקחי לידייך את כל נושא הגבייה במרפאה, שתוסיפי משמרת, שתמלאי את הרופאה החדשה בלקוחות". וכו' וכו'  

לסיכום, העובדת שלך אמורה להבין בסוף השיחה בדיוק מה אתה חושב עליה כעובדת (ולא מה היא חושבת שאתה חושב עליה - בד"כ הפער הוא עצום) ומה אתה מצפה ממנה לשנה הקרובה. עובדת כזו תהיה ממוקדת יותר, אפקטיבית יותר, והדבר עשוי למנוע חיכוכים ומרמורים מיותרים שמעיבים על עבודת המרפאה (והכנסותיה..).

אופססס... ומה אם העובדת תבקש במהלך השיחה העלאת שכר? כן, זה החשש הגדול ביותר של בעלי עסקים משיחות אישיות עם העובדים שלהם. ובכן, אסור לך לחשוש מהסיטואציה הזו! אם יש משהו שבעל עסק אמור לחשוש ממנו זה מעובדת שלא מרוצה מהשכר שלה ונמצאת במצב של "שביתה איטלקית" תמידית שגורמת לנזק כספי גבוה למרפאה, לפחות פי 10 מההעלאה שהיא מבקשת. אז או שתעלה את השכר למי שמגיע, או שתמצא מישהי טובה יותר בשכר שאתה מוכן לשלם. אבל אף פעם אל תחזיק עובדת בשכר שהיא לא מרוצה ממנו. זה לא משתלם לשני הצדדים.  

 

 

2. קביעת יעדים לשנה הקרובה – הדבר השני שכדאי לך לעשות הוא להציב לך יעד להשיג בשנת 2023. למה? כי אם תתנהל לפי "מה שיוצא יוצא", תסיים את השנה הקרובה כמו השנה הקודמת, וזה במקרה הטוב. לעבוד בלי יעדים ובלי מעקב רציף איך מתקדמים לקראת היעד זה כמו לשחק כדורגל מבלי לדעת מהי התוצאה.

איך קובעים יעד? פשוט מאוד. נניח שהמרפאה הגיעה למחזור מכירות של מיליון ומאתיים אלף ₪ בשנת 2022 (100 אלף ₪ לחודש)? קובעים יעד ריאלי לשנת 2023, נניח מיליון ושש מאות אלף ₪ (133 אלף ₪ לחודש). גידול ב- 33% - יעד בהחלט צנוע ובר השגה.

עכשיו נשאר לך רק לבנות תכנית עבודה עסקית נכונה ואפקטיבית לשנה החדשה שתסייע לך להשיג את היעד הנכסף שהצבת.

איך עושים את זה? זה עניין מורכב שדורש איסוף נתונים חשובים של ביצועי השנה החולפת בפרמטרים השונים כגון, רמת הרווחיות, התנהלות ארגונית, שיווק, התפלגות הטיפולים, הוצאות, המחרה, ביטוחים וכו' ולא פחות חשוב, לדעת לנתח אותם נכון, ובהתאם להם וליעדי המרפאה, לבנות את התוכנית העסקית המתאימה.

אז כדי להקל עליך בעניין, אנחנו מקיימים וובינר ללא עלות במוצ"ש - 14.1.23 בשעה 20.30, בו אסביר שלב אחרי שלב איך תוכלו לבנות תכנית עסקית מקצועית לשנה הקרובה.

ויותר מזה, במהלך הוובינר נעניק במתנה ל-10 מרפאות, תהליך של אפיון עסקי שכולל סיוע של גבריאל אסולין בבניית תכנית עסקית לשנה החדשה. אז שווה מאוד להשתתף בוובינר.

להרשמה לוובינר, מצטרפים לקבוצת הוואצאפ השקטה ומקבלים לינק בסמוך למועד הוובינר:
https://chat.whatsapp.com/GyXJjQIr2bx76gXX6ukIZQ

נתראה בוובינר,

שתהיה שנה טובה ומוצלחת.
שווקו ואמצו!
גבריאל אסולין




 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר