ווטסאפ

שיקולים במעבר למרפאה חדשה

בהערכה גסה, לפחות 3 מתוך 10 בעלי מרפאות שיניים חושבים/שוקלים לעבור למרפאה חדשה מתישהו . יש הרבה סיבות בגינן שוקלים לעבור מרפאה אך הסיבה הדומיננטית של רובם היא: "במרפאה החדשה אני אצליח יותר".

כאשר פונים אליי בעלי מרפאות שיניים כדי שאסייע להם לבצע את הליך המעבר בצורה נכונה בהיבט השיווקי והעסקי, אני תמיד מחזיר אותם צעד אחד אחורה לשאלה: "האם זה באמת נכון עבורך לעבור למרפאה חדשה? והאם באמת תצליח יותר במרפאה החדשה?"

במקרים לא מעטים, הבחינה המחודשת מראה שבהיבט העסקי לא כדאי לעבור מרפאה. מדוע? כי בעלי מרפאות רבים לא לוקחים בחשבון את ההשלכות העסקיות/כלכליות של מעבר מרפאה, ופועלים בעיקר באופן אמוציונאלי "אני חייב לעבור מכאן", ובסופו של דבר מצטערים על המהלך.

אז הנה 4 נתונים עיקריים שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים לעבור למרפאה חדשה:

א. עלויות מעבר – עלות מעבר יכולה להגיע בקלות למאות אלפי שקלים, תלוי בגודל המרפאה ובמספר היוניטים. תלוי גם אם משתמשים בציוד הקודם או שקונים ציוד חדש. החזר הוצאה של מעבר מרפאה נניח של 300 אלף ₪ יכול לקחת שנים רבות, אם בכלל...

ב. לקוחות לא אוהבים שינויים – הלקוחות התרגלו למרפאה שלך. הם התרגלו למצוא חניה במקום מסוים, הם משלבים קניות אחרי הטיפול והתרגלו לחדר ההמתנה הייחודי שלך. כל שינוי שתעשה באופייה של המרפאה, ובייחוד אם תתרחק גיאוגרפית באופן משמעותי מהמיקום של המרפאה הקודמת, יגרום לחלק מסוים מהלקוחות לא להגיע למרפאה החדשה שלך. איבוד חלק מהפציינטים שלך הוא איבוד חלק מההכנסות הבטוחות שלך.

ג. מקום חדש, בעיות חדשות – עזבת את המקום הקודם כי רצית לפתור בעיה שהציקה לך, נניח, בעל בית נודניק או שכירות גבוהה? הגיוני. אך דע לך שלכל מקום יש את הבעיות שלו: יכול להיות שתגלה פתאום שבמקום החדש אמנם אין את הבעיות הישנות אבל יש מחסור בחניה, הפסקות חשמל רבות וכו'

ד. מרפאה גדולה יותר, הוצאות גדולות יותר – רבים מאלה שעוברים מרפאה מחפשים מרפאה גדולה יותר אך לא לוקחים בחשבון את העובדה הבאה: "ככל שהמרפאה גדולה יותר, סיכויי ההצלחה שלה נמוכים יותר". הדבר נובע משתי סיבות עיקריות: א. הוצאות קבועות גבוהות יותר. ב. ההצלחה של המרפאה תלויה בצוות גדול יותר. אני מכיר לא מעט מרפאות שעברו למקום גדול יותר והצליחו להגדיל את מחזורי המכירות, אך במקביל גם להקטין את הרווחים.
והנה אנחנו מגיעים לשורה התחתונה: כשמרפאה לא מצליחה כפי שהיא רוצה זה לרוב כי היא לא עובדת נכון ויעיל ולא בגלל המיקום. כך שסביר להניח שגם במיקום החדש לא יהיה שינוי לטובה כי המרפאה תמשיך לעבוד באותה שיטה ישנה וקלוקלת, רק שלאחר המעבר, יהיה חסר בתזרים המזומנים של המרפאה כמה מאות אלפי שקלים שיצאו לטובת המעבר וזה יהפוך את חייה של המרפאה לקשים הרבה יותר משהיו במקום הקודם. אגב, אם בעלי המרפאה היו משקיעים את אותם מאות אלפי שקלים שהשקיעו במעבר למקום החדש בפעולות שיווק וקידום, ומתייעלים בשיטות העבודה, סביר להניח שהיו קוצרים הצלחה רבה יותר.

 

 

 

כמובן שישנם מקרים בהם מעבר למרפאה חדשה הוא נכון ומביא לתוצאות חיוביות בסופו של דבר, אך כאמור, במקרים רבים הישארות באותו המקום ושיפור שיטות העבודה עדיף בהרבה.

ואם כבר החלטת לעבור למיקום חדש, חובה לעשות זאת בצורה נכונה כדי לוודא שהלקוחות שלך עוברים אתך ושהלקוחות הפוטנציאליים במיקום החדש יידעו על קיומה של המרפאה החדשה ויגיעו אליה. ישנם עוד הרבה שיקולים אסטרטגיים במעבר למקום חדש כגון, איזה אופי יהיה למרפאה החדשה, האם היא תהיה דומה לקודמת או שונה בתכלית? מה יהיה מספר היוניטים? איזה מיקום עדיף? האם כדאי ציוד חדש או משומש? וכו' וכו'

אופס!!! הסתיים לו המאמר וכמעט שכחתי להזכיר נתון חשוב: חברת "פתרונות עסקיים למרפאות שיניים" מעניקה ייעוץ וליווי למרפאות שיניים בבחינת כדאיות מעבר מרפאה/הקמת מרפאה חדשה.
שווקו ואמצו!

 

 

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את ביצועי מרפאת השיניים שלך? לחץ כאן 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר