ווטסאפ

ניוזלטר - קביעת תקציב קידום ושיווק למרפאה

האם כבר החלטת מהו תקציב השיווק הפרסום והקידום של מרפאת השיניים שלך לשנת 2010? סביר להניח שלא

אתה לא לבד – רובן המוחלט של מרפאות השיניים נכשלות בעניין זה, ואינן עובדות מול תקציב שיווק שנתי מוגדר מראש.
מדוע בעצם כדאי לקבוע מראש תקציב שיווק וקידום שנתי למרפאה? מהסיבה הפשוטה שעל ידי כך, תוכל להימנע ממצב של "בזבוז יתר" או לחילופין, "חסכון יתר". לא במקרה, כל החברות העסקיות המקצועיות שפועלות בשוק עושות זאת לפני כל תחילת שנה.
אם כן, כמה כסף בשנה כדאי להשקיע בשיווק, קידום ופרסום? שאלה לא פשוטה - מצד אחד אסור לבזבז את כספי המרפאה, אך מצד שני, אסור לחסוך יתר על המידה ובכך למנוע גידול במכירות וברווחיות ע"י השגת לקוחות חדשים, שימור הלקוחות הקיימים וכו'.
האקדמיה מציגה מספר גישות לשאלה "כמה כסף כדאי להשקיע בשיווק ופרסום?" כאשר הגישה הפופולארית ביותר והשימושית ביותר במגזר העסקי היא: "גישת האחוז מהיקף המכירות". כל חברה מקצהאחוזים מהיקף המכירות של השנה הקודמת ומקצה אותו לפעולות שיווק ופרסום. עדיין נותרת השאלה: מהו האחוז האופטימאלי?

מהו האחוז האופטימאלי עבור מרפאת שיניים? לדעתי ומניסיוני בתחום - סביב ה-  - 3%2% ממחזור המכירות. לדוגמא, למרפאה שמגלגלת כ-200 אלף ₪ בחודש בממוצע, מומלץ להקצות כ- 5,000 ₪ כל חודש, ובסה"כ תקציב שנתי של כ- 60 אלף ₪  עבור פעולות שיווק ופרסום. פחות מכך יהיה "חסכון יתר", יותר מכך עלולים להגיע ל"בזבוז יתר".

כמובן שיש לשקלל נתונים נוספים לדוגמא, מרפאה שמתמחה בהשתלותALL ON 4 והעמסות מידיות, או מרפאה שמבצעת שיקומי פה מלאים ועבודות כירורגיות רבות, יכולה להקצות אף אחוז גבוה יותר, מכיוון שכל השגת לקוחות חדש, עשוי להניב למרפאה רווחים גבוהים. כנ"ל גם לגבי מרפאה חדשה שאף אחד לא מכיר. לעומת זאת, מרפאה עמוסה בתורים לחודשים הקרובים, תקצה אחוז מינורי לצורך שיווק ופרסום.
לאחר שמקצים את הסכום לתקציב, עוברים לשלב הבא והוא – איך לנצל את התקציב באופן האפקטיבי ביותר למרפאה במהלך השנה. התכנון אמור לקבוע אלו פעולות שיווק וקידום כדאי לבצע? באלו ערוצים כדאי לעשות שימוש, ומתי לבצע כל פעולה. לשאלות אלו אתייחס בניוזלטרים הבאים. אך כדאי לזכור שמי שלא קובע תקציב שנתי מראש, לא יכול לבצע תכנון מסודר ואפקטיבי לשנה הקרובה, וזו בעצם השורה התחתונה של הניוזלטר הנוכחי

ואגב, אם יש לך בעיה להקציב 2% - 3% ממחזור המכירות עבור פעולות שיווק - קידום ופרסום, עדכן עכשיו את מחירי המרפאה והעלה אותם ב-3% באופן גורף על כל סוגי הטיפולים. האמן לי שאף לקוח לא יאמר לך: "ווואאאא!!!!! הקפצת את המחירים!" 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר