ווטסאפ

ניוזלטר - ניהול תורים במרפאה 2

בהמשך למאמר הקודם בנושא ניהול תורים, הנה העקרון השני לניהול אפקטיבי של התורים במרפאה: 

 

קביעת תור ללקוח שנשלח לבצע צילום

 

אירוע נוסף שיכול לגרום לכך שהלקוחות עלולים להעלם מהמכ"מ של המזכירות הוא כאשר הם נשלחים לבצע צילום(CT או פנוראמי). הלקוח מקבל הנחיה קצרה: "תעשה צילום ותתקשר לקבוע תור". גם במקרה זה הכדור עובר לידיו של הלקוח, וגם במקרה זה, הלקוח עשוי שלא להתקשר.
ולכן, כדאי למזכירה לומר ללקוח: "תעשה צילום בבקשה, אני קובעת לך תור לעוד שבוע או שבועיים ותביא איתך את הצילום". בכך המזכירה משיגה שני דברים: הראשון, הלקוח  אינו הולך לאיבוד מבחינת יומן המרפאה, מכיוון שהוא נמצא במסלול של תור. הדבר השני הוא שהיא מדרבנת את הלקוח לבצע את הצילום בהקדם ולא לדחות אותו ובכך מגדילה את הסיכוי שהתור יתקיים כמתוכנן. כמה לקוחות אתם מכירים שנשלחו לעשות צילוםCT ועדיין לא עשו אותו?
אגב, כדאי להגיע להסדר עם מכוני הצילום לגבי לקוחות שמופנים אליהם ממרפאתכם. הלקוח ירגיש טוב יותר כאשר תאמרו לו שהוא מקבל הנחה מכיוון שהוא הופנה על-ידכם.


 


"
כינוס תורים"
אם יש יומן שנחשב לגרוע ולא ריווחי למרפאה הוא אותו יומן אשר מלא בתורים של חצאי שעה. יומן כזה מזמין בעיות רבות ובעיקר פגיעה ברווחיות המרפאה. כאשר לקוחות רבים מוזמנים לאותו יום, סביר להניח שחלק מהם לא יגיעו מה שעלול להרוס למרפאה את כל סדר העבודה המתוכנן. בנוסף, נמצא כי כ-20% מזמן ביקורו של הלקוח מתבזבז על קבלתו למרפאה וההיפרדות ממנו, כך שזמן העבודה נטו מתקצר לכ-20 דקות בלבד. עכשיו תכפילו את הזמן המבוזבז על כל הלקוחות ותגלו שהרבה זמן תפוקה הלך לאיבוד
 
ולכן, מרפאה צריכה לשאוף למצב של "כינוס תורים". כאשר הדבר מתאפשר מבחינה רפואית, ולאחר שהלקוח מביע את הסכמתו, כדאי לקבוע תורים ארוכים של שעה או שעתיים ולבצע מספר טיפולים רב בו זמנית - "מר ישראלי, אם אתה מעוניין שנקצר לך את הצורך להגיע לכאן מספר פעמים, אפשר שנבצע מספר טיפולים בפגישה אחת" – ברוב המקרים הלקוח יענה בחיוב להצעה.
כך, המרפאה יכולה להגדיל את התפוקה באחוזים ניכרים, וגם הלקוח יהיה שבע רצון מהעובדה שהוא אינו צריך להגיע למרפאה 4 פעמים כדי לבצע סתימה פשוטה כל פעם. אגב, זוהי הזדמנות טובה להזמין את הלקוח לשעות הבוקר (שהן יחסית שעות מתות ברוב המרפאות) והסיכוי שהלקוח יבטל תור של שעתיים הוא נמוך משמעותית ביחס לסיכוי שיבטל תור של חצי שעה.

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר