ווטסאפ

בניית תכנית עסקית למרפאה

חשיבות בניית תכנית עסקית למרפאת השיניים:
יש דרך אחת לטפל באופן מקצועי ואפקטיבי בפיו של מטופל – ראשית, כדי לבחון את המצב הקיים מבצעים צילום מעמיק וקפדני: מצב הסינוסים, התעלות, עששת, מצב החניכיים וכו'. השלב הבא יהיה ניתוח הממצאים, והשלב האחרון יהיה, בניית תכנית פעולה מסודרת לטיפול בפה ע"פ הממצאים שעלו.
תארו לכם מה היה קורה אם לא הייתם מבצעים את הטיפול ע"פ השלבים הבסיסיים שהזכרנו... האם הטיפול היה מצליח? סביר להניח שלא.

 


ובכן, בניית תכנית עסקית למרפאת שיניים כמוה כבניית תכנית טיפול ללקוח על כל שלביה. אם תבנה תכנית עסקית, ותעבוד על-פיה, סביר להניח שהניהול העסקי של המרפאה יהיה מוצלח (וכך גם חשבון הבנק...). אך אם תעבוד ללא תכנית פעולה מוגדרת מראש, אלא ע"פ אלתורים ו"תחושות בטן", סביר להניח שתיכשל, או לפחות תזכה להצלחה חלקית, בדיוק כפי שקורה בטיפול בפיו של הלקוח.
מהי תכנית עסקית?
תכנית עסקית למרפאת שיניים קיימת היא למעשה תכנית פעולה אסטרטגית הכוללת שלושה שלבים: 1. ניתוח המצב הקיים. 2. ניתוח הממצאים. 3. בניית תכנית פעולה לטווח הקצר והארוך.

1. ניתוח המצב הקיים – הוא למעשה "צילום סי.טי" עכשווי של המרפאה בהיבט העסקי-שיווקי-ארגוני-פיננסי. ניתוח המצב הקיים אמור "לפרק" את כל מרכיביה הפנימיים והחיצוניים של המרפאה ולבחון היטב את תפקודו של כל מרכיב. המטרה היא לזהות במה המרפאה חזקה, ובעיקר, אלו חוליות חלשות ורופפות.
דוגמאות למרכיבים/נתונים שצריך לבדוק: האם התפוקה של כל יוניט במרפאה היא מעל הממוצע או מתחת לממוצע המקובל? מהי עקומת מחזורי המכירות ב-24 החודשים האחרונים? כמה לקוחות רדומים ופעילים יש למרפאה? מהי תפוקת כל רופא במרפאה? האם המרפאה עובדת עם כוח-האדם הנכון, איכותית וכמותית? מהי תפוקת השינניות למרפאה? הוצאות מעבדה ביחס למחזור?
ועוד - יחס הכנסות של טיפולים משמרים לעומת משקמים? אחוז המטופלים המבוטחים לעומת הפרטיים? רמת מחירי הטיפולים במרפאה? מהם אחוזי ההצלחה בסגירת תכניות טיפול? כמה לקוחות חדשים נכנסים למרפאה מדי שבוע? בחינת ערוצי השיווק והפרסום מבחינת עלות מול תועלת, ניהול התורים, ניהול הגבייה, הגדרת תחומי אחריות בין הצוות, ניתוח המתחרים, נקודות החוזק והחולשה של המרפאה וכו' וכו'
אגב, כדאי לבצע סקר פנימי של כ-120 לקוחות שיתבצע בתוך המרפאה כדי שהם יוכלו לספר לך מה הם באמת חושבים עליך. נדרשת מקצועיות בהכנת סקרים, בעיקר באופן ניסוח השאלות ואפשרות לשמירה על אנונימיות מצידם של המשתתפים כדי שתשובותיהם לא תהיינה "מוטות".

2. ניתוח הממצאים: מכיר את ההרגשה שאתה מסתכל בצילום הסי.טי שזה עתה הביא הלקוח. כדאי לך הסתכל על הנתונים שעלו מניתוח המצב הקיים בדיוק באותו האופן: אלו כשלים קיימים? אלו דורשים טיפול מידי ואלו דורשים טיפול בטווח הארוך?
לדוגמא, אם כמות המבוטחים שלך גבוהה מדי ביחס ללקוחות הפרטיים/ אם אחוזי הסגירה נמוכים/ אם כמות הלקוחות החדשים הנכנסים למרפאה דלילה/ אם מצב הגבייה בכי רע/ אם המרפאה מבזבזת יותר מדי זמן ואנרגיה על טיפולים משמרים לא רווחיים/ אם הסקר העלה שיש בעיות רבות של ניהול התורים והיחס של עמדת המזכירות/ אם רמת המחירים שלך נמוכה מדי/ וכו' וכו'
אם אלו פני הדברים, מה הפלא שהמרפאה אינה מצליחה לממש את הפוטנציאל שלה? 

3. בניית תכנית עבודה אסטרטגית לטווח הקצר והארוך – את הממצאים שעלו יש לפרוט לפעולות אופרטיביות. רמת מחירי המרפאה נמוכים מדי? העלה אותם ב-10% בשלב ראשון. אחוזי הסגירה נמוכים? חפש דרך איך לאמן את מי שסוגר/ת תכניות טיפול. מספר הלקוחות החדשים שנכנסים למרפאה דליל מדי? צא בקמפיין להביא לקוחות חדשים. רוב מאגר הלקוחות שלך "רדום" ולא ביקר במרפאה בשנה האחרונה? צא במסע טלמרקטינג, הער אותם והחזר אותם (או לפחות את חלקם) למרפאה וכו' וכו'
את תכנית העבודה יש לכתוב כולל זמני פעולה והגדרת יעדים. לדוגמא, "אנחנו נצא בטלמרקטינג בתחילת חודש דצמבר לכל הלקוחות שלא ביקרו במרפאה ב-4 שנים האחרונות. היעד הוא להחזיר  – X לקוחות לפחות להסרת אבנית, על הטלמרקטינג תהיה אחראית סיגל. כדי להביא לקוחות חדשים, נצא בקמפיין במהלך חודש ינואר בעיתונות המקומית בהשקעה של Y  ₪ במטרה להביא W לקוחות", וכו' וכו'
בניית תכנית עסקית להגדלת התפוקה של המרפאה אינה דבר פשוט, היא דורשת זמן, תכנון ומחשבה מקצועית, אך לנוכח התחרות ההולכת וגוברת היא חייבת להתבצע. כדאי שגורם חיצוני יהיה מעורב בתהליך ולו בשל העובדה ש"אורח לרגע רואה כל פגע" וגם, "לגמל קשה לראות את דבשתו" ומהסיבה הפשוטה שדרושה מומחיות שיווקית בתחום רפואת השיניים, וניסיון בהכנת תכנית מקצועית ואפקטיבית.
"פתרונות עסקיים למרפאות שיניים" מבצעת תכניות עסקיות למרפאות שיניים קיימות ולכאלה שנמצאות בשלבים ראשונים של הקמה.

לפרטים נוספים צור קשר

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר