ווטסאפ

ניוזלטר - בדיקה חינם?

הבדיקה חינם?
מרפאות שיניים אשר בוחרות לגבות תשלום עבור בדיקה, עושות זאת משתי סיבות: האחת - "הזמן של הרופא יקר", והשנייה - "לקוח שאינו מוכן לשלם עבור בדיקה, ממילא אינו לקוח שכדאי לטפל בו". הסיבה הראשונה אולי מוצדקת, הסיבה השנייה אינה נכונה כלל. אבל זה ממש לא משנה - את מדיניות הגבייה עבור בדיקות כדאי לשקול ע"פ חישובים כלכליים נקיים.

 


 
אז האם כדאי למרפאת שיניים לגבות תשלום עבור התייעצות? בואו נעשה חישוב פשוט – אם עשרה אנשים מתקשרים ורוצים לקבוע בדיקה להתייעצות, רק 4 מהם (במקרה הטוב) יגיעו למרפאה לאחר ששמעו כי עלות הבדיקה היא, נניח 150 - 250 ₪. מתוך עשרת המתקשרים המרפאה הכניסה כ- 1,000  ₪ לקופתה.
אך מנגד, המרפאה מנעה את כניסתם של 6 לקוחות פוטנציאליים למרפאה. שאלת השאלות היא כמה כסף הייתה יכולה המרפאה להכניס לקופתה מאותם ששת הלקוחות שלא הגיעו? תעשו חישוב פשוט: לו רק אחד מהם היה סוגר תכנית טיפול, הרי שמדובר ברווח גדול בהרבה מ-1,000 ₪
 
במקום לנסות לחנך את הלקוחות, המרפאה צריכה להתאים את מדיניותה לכללי המשחק הנהוגים בשוק ולהתנהגות הלקוחות המקובלת. אך חשוב מכל - האינטרס הראשון של המרפאה הוא שכמה שיותר לקוחות יכנסו למרפאה ויכירו אותה ואת השרות המוצע בה, ואם התשלום עבור הבדיקה מונע מהם כניסה, כדאי מאוד להוריד את אותו חסם. הכול עניין של סטטיסטיקה - כניסתם של יותר לקוחות למרפאה תביא לסגירה גדולה יותר של תכניות טיפול.
ומה לגבי הטענה כי אלה שלא מוכנים לשלם עבור בדיקה הם ממילא לקוחות לא טובים? "קשקוש בלבוש"! לקוח שקיבל הצעה לתכנית טיפול יקרה הכוללת השתלות רבות, מעוניין לקבל עוד 2-3 הצעות ממרפאות אחרות. הוא רוצה לקבל עוד הצעות מכיוון שהוא רוצה לבצע את הטיפול. "מי שיצליח להרשים אותי באופן הטוב ביותר, יזכה בי ובעשרות אלפי השקלים שלי, אז מדוע שאשלם עבור הבדיקה אצל 3 מרפאות"? חושב (וצודק) הלקוח.
אז אתם בטח שואלים: מדוע הלקוחות משלמים עבור התייעצות עם הגניקולוג או האורטופד? התשובה פשוטה: התחרות בענף רפואת השיניים גבוהה בערך פי 100 מאשר בענפי הרפואה האחרים, וזה הנתון שמכתיב את כללי המשחק – ככל שהלקוח מחוזר יותר ויש לו אופציות רבות יותר, כך כוח המיקוח שלו עולה.
האופציה היחידה (והנדירה) להצדקת גביית תשלום עבור בדיקה ראשונית שמורה למרפאות שאינן עומדות בעומס התורים, ומטרתן היא להוריד את רמת התפוקה. אגב, גם כאן האופציה העדיפה היא להוסיף רופאים ולא לוותר על לקוחות - כי מה שעמוס היום, עלול להיות דליל מחר...

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר