ווטסאפ

קידום המרפאה בעזרת שיווק דיגיטלי

 

מהו שיווק דיגיטלי? ישנן הרבה פרשנויות לשאלה זו אך באופן כללי ניתן לומר שמדובר בהגדרה כוללת לכל ערוצי האינטרנט באשר הם – אתרי אינטרנט, גוגל, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו'.
 
השיווק הדיגיטלי מתפתח בקצב מהיר ביותר הרבה בזכות הכניסה של הטלפונים הסלולריים אשר מאפשרים ללקוחות לעשות חיפוש ולאסוף מידע בקלות מדהימה, בכל מקום ובכל רגע נתון. התוצאה? יותר ויותר לקוחות לא מוציאים את הארנק לפני שהם עורכים חיפוש באינטרנט. לקוח מבין שעליו לבצע השתלות שיניים? הוא מיד יכנס לגוגל ויחפש אינפורמציה אודות השתלות שיניים: מי עושה, איך עושים וכמה זה עולה. גם אם חבר המליץ עליך למכר שלו, הוא יקליד את שמך ויחפש אינפורמציה עליך. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך הוא שלקוח יחפש ולא ימצא עליך ועל המרפאה שלך כלום.
 
לא אכנס כאן לפרטי פרטים ברמה הטקטית איך עושים שיווק דיגיטלי מהסיבה הפשוטה שהעולם הדיגיטלי דינמי ומשתנה כל כך שסביר להניח שכל מה שאכתוב בעניין עלול להיות לא רלוונטי תוך זמן קצר. ולכן, אתמקד באסטרטגיית השיווק הבסיסית של השיווק הדיגיטלי שאמור להנחות אותך ושדרכו תוכל לבנות את מערך השיווק הדיגיטלי בכל זמן נתון.
 
להלן מספר קווים מנחים לשימוש אפקטיבי בשיווק הדיגיטלי:
 
1.     נוכחות ברשת – סביר להניח שלקוח שגר בעיר כפר סבא אשר מבין לפתע שהוא צריך לטפל בשיניים, יכנס לערוץ החיפוש הפופולארי באינטרנט (גוגל לדוגמא) ויקיש "רופא שיניים בכפר סבא" או משהו בסגנון. השאלה החשובה ביותר שאתה צריך לשאול את עצמך היא האם אתה תופיע לאותו לקוח שמחפש רופא שיניים? האם התוצאה הראשונה (או בין הראשונות) שתעלה לאותו לקוח היא שמך וכתובת אתר האינטרנט שלך, או שמא של המתחרים שלך.

ולכן, ראשית, בוא נעשה תרגיל קצר – הכנס לנעליו של הלקוח שמתגורר באזור המרפאה שלך ובדיוק מחפש ברשת האינטרנט רופא שיניים שמבצע את הטיפולים שאתה עושה, ובדוק האם הוא מוצא אותך.
נניח שהמרפאה שלך ממוקמת בעיר חיפה ועיקר הפעילות שלך במרפאה היא השתלות שיניים ושיקום הפה. הקש בערוץ החיפוש באינטרנט "השתלות שיניים בחיפה". מה עלה בתוצאות? ובכן, אם אתה לא מופיע בין התוצאות הראשונות שעולות אתה בבעיה, כי אין סיכוי שאותו הלקוח יגיע אליך למרפאה, וממש חבל.
כדאי להבהיר את העניין הבסיסי בשיווק הדיגיטלי – שום דבר לא מקרי, רק מי שפועל ומבצע שיווק דיגיטלי יהיה בתוצאות החיפוש הראשונות ללקוח, הרי זו הדרך העיקרית של חברות הענק להרוויח כסף, והרבה.

קיים חיפוש נוסף ברשת האינטרנט שאמור לעניין אותך. משה, הלקוח שלך, המליץ לחבר שלו לטפל אצלך. נחש מה עושה מיד החבר שלו? ניחשת נכון... נכנס לאינטרנט ומקיש את השם שלך. ובכן, שאלת השאלות היא מה מעלה תוצאת החיפוש כאשר הלקוח מחפש אותך? הרי מרגע זה הוא מתחיל לבנות את הפאזל שבסופו יחליט האם כדאי לטפל אצלך. האם תוצאות החיפוש יעלו אתר מרשים וחדשני עם מידע מפורט על היתרונות התחרותיים של המרפאה, וגם ראיון בעיתון שנתת וסרטון של תכנית אירוח בטלוויזיה שהשתתפת וכו', שיגרמו ללקוח הפוטנציאלי לחשוב: "ווואאאא...... עושה רושם רציני רופא השיניים הזה"....
 
או שמא, כפי שקורה לא מעט, החיפוש של הלקוח לא יעלה עליך כלום, מה שיגרום לו לחשוב: "רגע רגע... אם משה טוען שרופא השיניים הזה כזה טוב, איך אין זה שאין עליו אף אזכור ברשת האינטרנט?" קורה לעיתים תרחיש גרוע אפילו מזה, שתוצאות החיפוש הראשונות מעלות תביעה משפטית שנתבע הרופא ע"י לקוח (כל התביעות המשפטיות באשר הן מועלות לאינטרנט ע"י בתי המשפט), וממש לא משנה האם התביעה מוצדקת או לא ומה היה בסופו של המשפט. מדובר ללא ספק בהתחלה לא מבטיחה ורושם ראשוני בעייתי לרופא השיניים, שאולי בכלל נתבע על לא עוול בכפו.
 
2.     תוכן השיווק הדיגיטלי – בהמשך לסעיף הקודם, אתה אמור ויכול לשלוט איזה תוכן יופיע עליך ברשת האינטרנט. לא יהיה לך אתר אינטרנט אם לא תיזום להפיק אותו ולא יהיה אף ראיון עיתונאי איתך אם לא תיזום שזה יקרה. מצד שני, רופא שיניים הוא לא איש יחסי ציבור שיושב כל היום ומזין אינפורמציה לאמצעי התקשורת. ולכן, לא צריך להגזים עם התוכן אבל כדאי לוודא שיש לפחות את מינימום האינפורמציה החשובה עליך ועל המרפאה. לדוגמא, אתר אינטרנט מפורט הכולל קורות חיים שלך ושל הרופאים הנוספים שעובדים במרפאה מבחינת השכלה, הכשרות, שנות ניסיון, סוגי הטיפולים שמבצעים וכו'.
 
לא צריך להעמיס חומר רב מדי. רבים טועים ומכניסים לאתר האינטרנט מידע רב ומייגע על סוגי השתלים והעצם ובכך מבלבלים את הלקוח. האתר לא צריך לנסות ללמד את הלקוח רפואת שיניים, אלא להיות פשוט להתמצאות ובעיקר לשדר שמדובר במרפאה מקצועית, חדשנית ושאפשר לסמוך עליה. ברוב המקרים, מספיקות שניות בודדות לגולש באתר כדי להחליט האם זו מרפאה שכדאי להגיע אליה לבדיקה והתייעצות, ולכן, כל האינפורמציה החשובה ביותר (ותק, מומחיות וכו') אמורה לעבור ללקוח בשניות הראשונות שלו באתר.
 
אגב, יש יתרון גדול בעולם הדיגיטלי שכדאי לנצל. כל פרסום חיובי עליך או על המרפאה שלך שיעלה לרשת האינטרנט (ראיון, מאמר, סרטון וכו') יהיה זמין ללקוחות הפוטנציאליים שלך שנים רבות. זאת לעומת פרסום בעיתונות המודפסת שתוקפו פג מיד כשהעיתון יזרק לאשפה. ולכן, מדובר בהשקעה להווה וגם לעתיד הרחוק.
  
3.     מדידה אפקטיביות הקמפיין הדיגיטלי – יתרון נוסף של השיווק הדיגיטליהוא היכולת למדוד את התוצאות בצורה המדויקת יותר. אם פרסמת מודעה בעיתון אתה יכול רק לנחש כמה אנשים נחשפו אליה. לעומת זאת, כאשר אתה מפרסם מודעה ברשת החברתית, אתה מקבל נתונים מדויקים אונליין: כמה אנשים צפו במודעה, כמה הקליקו, כמה שיתפו וכו' וכו'. אם אתה מבצע דיוור ישיר במייל, אתה יכול לקבל דיווח מי פתח את המייל, מי לחץ על הקישור, באיזו שעה, כמה זמן ביקר באתר, וכמה פעמים לחץ על הקישור.
מדידות אלה עוזרות למפרסם לקבל תמונה ברורה יותר על האפקטיביות של הפרסום ולעשות את השינויים הנדרשים בהתאם.  זאת לעומת הפרסום המסורתי שההחלטות בו מתקבלות בעיקר על סמך תחושות ולא ע"פ מדידות מדויקות.עדיין,  המדידה החשובה ביותר היא כמה כסף הושקע בקמפיין וכמה כסף הרוויחה המרפאה בתמורה לאותה ההשקעה.
 
4.     מצא לך איש שיווק דיגיטלי טוב – כאמור, תחום השיווק הדיגיטלי מתפתח במהירות רבה ונדרשת התעדכנות תמידית ורופא שיניים אמור לעסוק ברפאות שיניים ולא בשיווק דיגיטלי, ולכן, כדאילך לשכור את שרותיו של מי שמומחה בשיווק דיגיטלי שיעשה בעבורך את העבודה. המומחה בשיווק הדיגיטלי מכיר ומתעדכן בכל השיטות ויכול לעשות עבורך עבודה טובה ואפקטיבית כך שתוכל להתמקד ולהרוויח ממה שאתה טוב בו – רפואת שיניים.
עם זאת, גם אם שכרת את שרותיו של מומחה לשיווק דיגיטלי, כדאי לך מאוד ללכת לקורס מזורז/הרצאה או אפילו לקרוא ספר בנושא כדי שיהיה לך מושג כללי לגבי השיווק הדיגיטלי. אתה לא יכול להרשות לעצמך לא להבין כלום בכלי השיווק החשוב ביותר שאמור לקדם את הקריירה והמצב הכלכלי שלך.
  
כדאי לציין שלא הכול ורוד בתחום. לצערי, מכיוון שכל אחד עם מחשב וחיבור לאינטרנט יכול להגדיר את עצמו מומחה לשיווק דיגיטלי ולעסוק בתחום, ישנם לא מעט חובבנים ואפילו שרלטנים בתחום, גם כאנשים בודדים וגם כחברות. בזמן שבוחרים חברה/איש שיווק דיגיטלי כדאי לשים לב למספר דברים חשובים, על מנת שההשקעה בשיווק תשתלם לך ולא תהפוך לבזבוז כסף מיותר:
 
א.לא להתחייב להתקשרות לתקופה מסוימת – אם אין תוצאות בשלושת החודשים הראשונים לא יהיו תוצאות גם במהלך השנה, אז למה לשלם במשך כל השנה? צריך למדוד היטב כמה משלמים ומה מקבלים בתמורה מהשיווק ואם אין תוצאות חיוביות אז מיד להפסיק את ההתקשרות.
ב.חובה עליך לדרוש שקיפות מלאה מאיש השיווק כמה מהתקציב הולך אליו בעבור ניהול הקמפיין, וכמה מהתקציב הולך לתשלום לערוצי המדיה. תיאורטית, איש השיווק יכול להקצות את רוב התקציב אליו ואז לא נשאר תקציב שיילך לערוצי המדיה במטרה להגיע אל קהל היעד שלך.
ג. חובה לקבל דיווח חודשי שוטף ממומחה השיווק הדיגיטלי, מה היתה ההוצאה הכוללת ואלו תוצאות התקבלו מבחינת חשיפה, מספר לידים וכו' וכו'
ד.לשיווק רפואת שיניים יש חוקים משלו וניואנסים ייחודיים. ולכן כדאי לך לשכור את שרותיו של מי שמבין בתחום שיווק רפואת שיניים. איש שיווק כללי שלא יודע מה ההבדל בין רופא שיניים מומחה לרופא שיניים כללי, או מה זה השתלות שיניים ביום אחד, ספק אם יוכל לבנות לך קמפיין טוב ואפקטיבי.


רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את ביצועי מרפאת השיניים שלך? לחץ כאן 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר