ווטסאפ

כל מה שרצית לדעת על פרסום המרפאה – חלק א'

אחת השאלות המטרידות ביותר כל בעל מרפאת שיניים היא סוגיית הפרסום: האם בכלל כדאי לפרסם? איפה כדאי

 

לפרסם? כמה להשקיע בפרסום? מה צריך להופיע בפרסום? האם הפרסום יוצר זילות למקצוע רפואת השיניים? וכו' וכו'
ובכן, מכיוון שמדובר בנושא רחב ומורכב, אתייחס במאמר הזה לשלוש שאלות מהותיות: האם כדאי לפרסם את מרפאת השיניים, האם הפרסום יוצר זילות, וכמה כדאי להשקיע בפרסום. במאמר הבא אתייחס לסוגיות נוספות כגון, איפה כדאי לפרסם ומה צריך להופיע בפרסום וכו'

1.    האם כדאי לפרסם?  ובכן, ניגש לשורה התחתונה:  לא רק שכדאי לפרסם, חובה לפרסם! למה? פשוט מאוד, כי ממש ברגע זה, ישנם מאות אנשים שגרים באזור מרפאת השיניים שלך שחייבים לבצע טיפול שיניים. חלקם צריכים טיפולים קטנים וחלקם טיפולים גדולים של שיקומי פה מלאים. האם לא היית רוצה שהם יטפלו אצלך? עזוב רגע לטפל, האם לא היית רוצה שהם יבואו לפחות לבדיקה והתייעצות אצלך? הרי לשם כך הקמת את המרפאה שלך, לא?
נחש מה? יש רק עניין אחד קטן שמפריד בינך לבין אותם אנשים שגרים בסביבה של המרפאה שלך וצריכים טיפול שיניים: הם פשוט לא יודעים שהמרפאה שלך קיימת. ואם הם לא יודעים שהמרפאה שלך קיימת, הרי שהעובדה שהמרפאה שלך מדהימה ושמטפלים בה בשיטות החדשניות ביותר לא רלוונטית, כי את הטיפולים הם כבר יבצעו במקום אחר. וחבל...
כך שלמעשה, תפקידו הראשון והעיקרי של הפרסום הוא ליידע את קהל היעד הפוטנציאלי שלך שאתה קיים. אגב, למען הסר הספק - אין שום דרך אחרת ליידע את קהל היעד שלך שאתה קיים מלבד שימוש בערוצי המדיה ההמוניים. האמן לי, אף חברה עסקית לא נהנית להוציא הרבה כסף על פרסום, אבל אם הם עושים את זה, כנראה שאין להם ברירה אחרת, ובסופו של דבר זה משתלם להם כלכלית.

2.    האם הפרסום יוצר זילות? ממש לא! כל עוד מפרסמים בצורה מכובדת ולפי כללי משרד הבריאות (ללא הצגת מחירים, מבצעים, מצגות שווא וכו')הפרסום לא יוצר זילות. אין היום ענף שלא מפרסם. התחרות עצומה בכל ענפי השוק, בטח ובטח בענף רפואת השיניים, כך שאין הרבה ברירות אלא לפרסם. וכאמור, המטרה היא בסה"כ ליידע את קהל היעד שלך על קיום המרפאה שלך בסביבתם.
נראה שעניין הזילות הוא שריד אבולוציוני של רופאי שיניים ותיקים שבתקופתם, לפני 25 שנה ויותר, עוצמת התחרות היתה מינורית, ופרסום שרותי רפואה אכן היה עניין לא מקובל שיוצר זילות. אלא שכידוע חוקי המשחק השתנו מאז, ומי שרוצה להצליח לשרוד את התחרות העצומה, כדאי לו לשחק בחוקי המשחק העדכניים.

3.    כמה כדאי להשקיע בפרסום? אין תשובה מדויקת לשאלה זו אך חברות עסקיות נוהגות להקצות אחוז מסוים ממחזור המכירות שלהן לצורך פרסום. האחוז משתנה בהתאם לענף, לשוק ולמשתנים עסקיים נוספים. הניסיון שלנו מראה כי האחוז הרצוי לענף רפואת השיניים הוא 3% - 5% מהיקף המכירות. את האחוז הזה יש לשקלל במשתנים נוספים, לדוגמא, מרפאה בראשית דרכה תוציא אחוז גבוה יותר על פרסום מאשר מרפאה ותיקה, מרפאה שמתמקדת בטיפולי שיקום פה מלאים שיש בהם רווחיות גבוהה יותר, גם תוציא אחוז גבוה יותר על פרסום וכו' וכו'.
כדאי לזכור, הפרסום הוא כמו חומר הבעירה של המנגל – צריך כל הזמן להוסיף ממנו כדי שהגחלים ימשיכו לבעור ולא ידעכו. מרפאה שעובדת עם פרסום קבוע שמשמש עבורה רוח גבית תזכה לכניסה גדולה יותר של מטופלים חדשים ומחזורי מכירות גבוהים יותר. נכון, ההשקעה בפרסום מגדילה את ההוצאות, אך אם הפרסום נעשה נכון, הוא בד"כ גם מגדיל את ההכנסות והרווחיות בצורה ניכרת. אגב, פרסום פועל גם לשימור לקוחות – הוא מזכיר ללקוחות הקיימים שלך שאתה קיים.

ומה לגבי החזר ההשקעה? משפט ידוע אומר: "הדבר הבטוח היחידי בפרסום הוא כמה אתה מוציא". אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה החזר ההשקעה על פרסום, אבל הניסיון שלנו מראה שאם מפרסמים בערוצים הנכונים, משתמשים במסר הנכון, ומוציאים את ההוצאה הנכונה, ברוב מוחלט של המקרים לא רק שמחזירים את ההשקעה, אלא מרוויחים ובגדול.

במאמר הבא אציג, באלו ערוצים כדאי לפרסם ומה כדאי שיופיע בפרסום.

 

 

 

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את ביצועי מרפאת השיניים שלך? לחץ כאן 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר