ווטסאפ

באיזה ערוץ פרסום כדאי לפרסם את המרפאה?

קיימים מספר ערוצי פרסום אפשריים עבור המרפאה להשגת לקוחות חדשים. הבחירה באיזה ערוץ כדאי למרפאה להשתמש תלויה בגורמים רבים ופרטניים עבור אותה מרפאה, כך שערוץ שמתאים למרפאה Xאינו נכון בהכרח למרפאה Y. נתקלתי לא מעט במקרים בהם ערוץ מסוים עבד מעולה עבור מרפאה אחת, ועבור המרפאה השנייה לא עבד כלל. מה עושים אם כן? פשוט מאוד – מנסים! אם פרסמת מספר פעמים ברציפות בערוץ מסוים ולא קיבלת אף פנייה, עבור לערוץ הבא, עד שתגיע לערוץ האפקטיבי שמניב פניות איכותיות. פרסום הוא עניין יחסית מדיד כך שאפשר למדוד כמה פניות קיבלת מערוץ הפרסום ולבחון את הכדאיות הכלכלית של המשך הפרסום באותו הערוץ.
 

 


להלן סקירה כללית על ערוצי הפרסום הרלוונטיים עבור מרפאות השיניים:
 
1. עיתונות מקומית
עד לפני כמה שנים העיתונות המקומית נחשבה לערוץ הפרסום הפופולארי ביותר עבור מרפאות  שיניים: גם העלויות אינן גבוהות באופן יחסי, וגם, ברוב המקרים, האזור הגיאוגרפי הקרוב למרפאה הוא קהל היעד העיקרי של המרפאה. כדאי לציין כי כיום, מודעות בעיתונות המקומית כבר לא מייצרות "מבול" של טלפונים וכוחו של הערוץ בירידה מתמדת. עם זאת, הניסיון שלנו מראה לדוגמא שהעיתונות המקומית בפריפריות עובדת טוב יותר יחסית מאשר בערים הגדולות כי בפריפריות קוראים יותר את המקומונים בסוף השבוע (כדי להתעדכן מי התחתן וכו'..). נתון חשוב נוסף הוא שקוראי העיתונות המקומית הם בעיקר המבוגרים שנחשבים לקהל היעד הטוב ביותר לשיקומי פה מלאים ושכוח הקנייה שלהם הוא הגדול ביותר.
 
כך שאם החלטת לפרסם בעיתונות המקומית אז כדאי שהפרסום לא יהיה "זבנג וגמרנו" אלא, כדאי לפרוס אותו לאורך זמן. לא תמיד תקבלו תגובות כבר בפרסומים הראשונים.  לעיתים, לוקח זמן לקהל היעד לעכל את הפרסום. בנוסף, כדאי שאותה המודעה תופיע לכל אורך תקופת הפרסום ולא תוחלף מידי שבוע – עקביות הוא עניין חשוב ואקוטי בפרסום.
 
 
2. יחסי ציבור 
אין ספק כי יחסי ציבור הם אחד הערוצים האפקטיביים ביותר עבור רופא השיניים והמרפאה, ולא פחות חשוב – בחינם. כל מה שנדרש הוא ליזום הכנסת ידיעות לעיתונות המקומית או לרשתות החברתיות אודות הרופא ו/או המרפאה "בטפטופים". הרופא השתתף כמרצה בכנס לרופאי שיניים? טיפלתם בלקוח מפורסם? חגגתם יומולדת לאתי המזכירה? צלמו תמונה, רשמו מספר מילים ושילחו (בלחיצת העכבר) למערכת העיתון או לעמוד הפייסבוק. אפשר גם ליזום משהו מקצועי יותר - טור קבוע בנושא רפואת שיניים שייכתב בגובה העניים: מהו טיפול אורתודנטי? האם קיסם מזיק לשיניים? וכו'.
 
באופן כזה, לקוחות האזור הפוטנציאליים יקראו עליך פעם, פעמיים, שלוש, ובסוף יעשו את החיבור ויגיעו למסקנה המאוד פשוטה – "כנראה מדובר ברופא טוב!". במרפאה מסוימת הפעלנו יחדיו קמפיין יחסי ציבור שהתמקד במנהל הרפואי של המרפאה. לאחר מספר חודשים בהם התמקדנו במקצועיותו של הרופא ו"טפטפנו" ידיעות לעיתונות המקומית באופן עקבי, כמות הפניות לטיפולי ההשתלות אצלו עלו באופן משמעותי מאוד.
 
נקודה נוספת שכדאי להבהיר – אם אתה מפרסם באופן קבוע במקומון מסוים, אתה מפתח אצלו סוג של מחויבות כלפיך. כך, כאשר  תרצה לפרסם ידיעה על כך שהשתתפת בכנס כירורגים בחו"ל, או שזכית בפרס מסוים, סביר להניח שאותו מקומון לא יסרב לך וזאת מכיוון שהוא לא רוצה לאבד אותך כלקוח מפרסם.
 
 
3. רשתות חברתיות – פייסבוק ואינסטגרם
הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, נחשבות כיום לערוצים החמים והאפקטיביים ביותר שיש. הרווחיות של פייסבוק באה מפרסומות ולא במקרה המניה שלה עולה ועולה – הפרסום בפייסבוק עובד! אבל, וכאן בא אבל גדול, פייסבוק הוא כלי עוצמתי רק שצריך לדעת איך להשתמש בו.
בפועל, רוב מרפאות השיניים לא יודעות להשתמש בכלי הזה – הן פותחות עמוד פייסבוק עסקי, מעלות כמה פוסטים בחודש חודשיים הראשונים ואופססס..... העמוד מתחיל לדעוך, אף אחד לא מעדכן את העמוד והוא הופך ללא רלוונטי. הדבר נובע לא רק מעצלנות אלא כי רובם לא יודעים או מבינים איך להשתמש בכלי הזה. פייסבוק הוא הרבה מעבר ללייקים. כדאי לכל אחד שמתעסק בפרסום המרפאה לעבור לפחות קורס בסיסי של פרסום בפייסבוק כדי להבין את אפשרויות הפעולה ולנצל אותן לטובת שיווק ופרסום המרפאה.
 
סתם דוגמא קטנה לאחד הכלים של פייסבוק, הידעתם שאתם יכולים לקחת את כל מספרי הטלפון של הלקוחות שלכם מהתוכנה במרפאה, "לשפוך" אותם לפייסבוק (הפייסבוק מזהה את האנשים לפי מספרי הטלפון שלהם), ואז לבצע קמפיין שיפנה לאנשים האלה ויזמין אותם לעשות לייק לדף של המרפאה או יזכיר להם את החשיבות להגיע לגלית השיננית? כמה פשוט, וכמה אפקטיבי. בלחיצת כפתור אתם יכולים להזכיר ללקוחות הוותיקים שלכם שאתם קיימים.

 
אמנם נדרשת מיומנות לגבי איזה פוסטים להעלות, באיזה נושאים וכו' אך זה כבר עניין פתיר. העיקר שיש ערוץ פרסום שמגיע בעלויות סבירות לקהל היעד של המרפאה ואפשר להעביר דרכו מסרים לאותו קהל יעד. אגב, יתרון נוסף של הפייסבוק הוא שהוא ערוץ ויזואלי ואפשר להראות הרבה דוגמאות של תוצאות טיפולים, צוות המרפאה וכו'
 
 
4. אתר אינטרנט + קידום בגוגל
רבים מהלקוחות לא מוציאים את הארנק לפני שהם עורכים חיפוש בגוגל. לקוח מבין שעליו לבצע השתלות שיניים? הוא מיד יכנס לגוגל ויחפש אינפורמציה אודות השתלות שיניים: מי עושה, איך עושים וכמה זה עולה. גם אם חבר המליץ לו עליך, הוא יקליד את שמך ויחפש עליך אינפורמציה. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך הוא שהלקוח יחפש ולא ימצא עליך ועל המרפאה שלך כלום.
 
שימוש באתר אינטרנט ככלי שיווקי לגיוס לקוחות חדשים הוא חשוב ביותר עבור מרפאות שיניים המבצעות השתלות וטיפולים מורכבים. ככל שטיפולי השיניים מורכבים יותר ויקרים יותר, כך עולה הסבירות שהלקוח יחפש חלופות באינטרנט, ולכן כדאי מאוד שתהיה שם.
 
לסיכום:
אלה ערוצי הפרסום הרלוונטיים ביותר לפרסום מרפאות שיניים. קיימים עוד ערוצי פרסום כגון, פלאיירים לתיבות דואר, מגנטים על דלתות, רדיו, תכניות בוקר בטלוויזיה וכו', אך ערוצים אלה פחות פופולאריים ומתאימים רק במקרים ספציפיים.
לכל ערוץ יש את היתרונות והחסרונות שלו, ולכן כל מרפאה צריכה לבדוק היטב איזה ערוץ עובד הכי טוב בשבילה, ואיזה מסרים הכי כדאי להעביר בערוצים אלה. דבר אחד בטוח, הפרסום עובד! ישנם המון לקוחות שמחפשים רופא שיניים, או לפחות לקבל חוות דעת נוספת, והם לא יודעים על קיומך. אין דרך אחרת ליידע את הלקוחות הפוטנציאליים על קיומך מלבד פרסום.

למרות שמדובר בהוצאה לא קטנה, אם עושים נכון את הפרסום הוא מחזיר את עצמו ובגדול, בייחוד כאשר מדובר בפרסום של השתלות שיניים ושיקומי פה מלאים.

***במסגרת הליווי השיווקי שלנו אנו בונים קמפיינים אפקטיביים ללקוחות שלנו ומטפלים בכל נושא הפרסום כדי להשיג את התוצאות האפקטיביות ביותר.

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את ביצועי מרפאת השיניים שלך? לחץ כאן 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר