2 טיפולי שורש, 3 סתימות, 2 הזרקות בוטוקס

 

בתקופה האחרונה יותר ויותר רופאי שיניים (ובעיקר רופאות שיניים) החלו לגלות את הפוטנציאל העסקי הגלום בביצוע טיפולי אסתטיקת פנים כגון הזרקות בוטוקס, מילוי קמטים וכו'. מה הפלא? הרווחיות גבוהה, העבודה קלה ומהנה יותר בהשוואה לטיפולי שיניים מסורתיים, והתוצאות האסתטיות המידיות של טיפולים אלה גורמות לסיפוק ואפילו אושר לרופאי השיניים וללקוחות.

אלא שכצפוי, לא הכול ורוד. מרפאות שיניים שלא משכילות לשלב נכון את טיפולי האסתטיקה עם הטיפולים המסורתיים, גורמות לבלבול במיצוב המרפאה. התוצאה? המיצוב המבלבל של המרפאה מביא לבריחת הלקוחות מהטיפולים המוכרים של המרפאה ובעיקר טיפולי השתלות ושיקום הפה, מה שכמובן גורם לנזק כלכלי למרפאה.

אחד הכללים הבסיסיים ביותר בשיווק הוא: "גם זה וגם זה, זה לא זה ולא זה". התמחות בתחום אחד ספציפי הופכת לרוב את בעל המקצוע למומחה בתחומו, ומעניקה לו נקודות זכות בקרב הלקוחות. בדיוק כפי שקורה במומחיות של רופאי שיניים: מטופלים ירגישו נוח יותר לעשות את טיפול השורש אצל המומחה לטיפולי שורש. אגב, כלל זה טוב גם לכל תחום בחיים...

אלא שהחוק הזה פועל גם לכיוון השני – ככל שבעל המקצוע עוסק ביותר תחומים, תפיסת המקצועיות שלו תפחת בקרב הלקוחות. אם בעל המקצוע עושה גם את זה וגם את זה וגם את זה, כנראה שהוא בינוני בכל אחד מהתחומים. 

ובכן, מה קורה לאותו לקוח שזקוק לשיקום פה מלא ורואה במרפאת השיניים גם רול-אפים על בוטוקס ומילוי קמטים? לעומת לקוח שמגיע למרפאה שעוסקת רק בטיפולי שיניים ואפילו קוראת לעצמה "מרכז להשתלות שיניים" והכול במרפאה נע סביב ההשתלות? איפה הוא ירגיש נוח יותר לבצע את הטיפול המורכב שלו, במרפאת הגם וגם, או במרפאה שמתמחה בהשתלות שיניים ושיקום הפה? כמובן שבאופציה השנייה.

כך יוצא שהמרפאה אמנם "זוכה" בהכנסות קלות ומהירות עם אחוזי רווח גבוהים מטיפולי האסתטיקה, אך מנגד, מאבדת את הלקוחות של שיקומי הפה המלאים. ולמען הסר הספק, זה הזמן להבהיר  – עם כל הכבוד לרווחיות בטיפולי אסתטיקה הפנים, הכסף הגדול נמצא דווקא בהשתלות השיניים ובשיקומי הפה המלאים. כדי שיוניט במרפאת שיניים יגיע להכנסות ממוצעות חודשיות של 100 אלף ₪ מטיפולי אסתטיקת פנים, נדרש מספר גדול מאוד של לקוחות וטיפולי אסתטיקה, וזאת בהשוואה להכנסות מטיפולי שיניים מסורתיים. 

אז מה עושים? ראשית, חשוב לכל רופא שיניים שעוסק גם בטיפולי אסתטיקת הפנים להבין את בעיית המיצוב שעלולה להיווצר למרפאה כתוצאה משילוב טיפולים אלה. ומכאן הדרך לפתרון היא מאוד פשוטה – מרפאות השיניים לא צריכות לוותר על טיפולים אלה, אך כדי לפתור את בעיית המיצוב, הן אמורות לבצע הפרדה מוחלטת בין טיפולי השיניים לטיפולי אסתטיקת הפנים. למה הכוונה? לדוגמא, אסור להזכיר בפרסום המרפאה את שני סוגי הטיפולים יחד כדי לא ליצור את הבלבלול הזה. רוצים לקדם את אסתטיקת הפנים בפייסבוק לדוגמא? אין בעיה, תפתחו דף עסקי בנפרד מטיפולי השיניים. רוצים לפרסם בעיתונות המקומית? אין בעיה, תפרסמו מודעה נפרדת. כך צריך לנהוג בכל סוגי הפרסומים של המרפאה.

גם בעניין ההשקעה הפרסומית והשיווקית צריך לשים לב. לא מזמן נתקלתי במרפאה שעושה רוטציה של שבוע מודעת רפואת שיניים שבוע פרסום אסתטיקת פנים. כאשר בדקנו מה אחוז המכירות של אסתטיקת הפנים מהמחזור הכולל הוא עמד על 14% בלבד.
כמבן שזה לא נכון כלכלית ולא נכון עסקית וחייב להיות קשר ישיר בין ההשקעה לבין התרומה להכנסות המרפאה.

ואיך בכל זאת משווקים את טיפולי אסתטיקת הפנים? בעיקר בשיווק אישי של הרופא מול המטופל בזמן שהוא יושב על הכסא, לדוגמא: "גב' ישראלי, כתוספת לטיפול האסתטי שעשינו בשיניים הקדמיות, ומכיוון שהשפתיים שלך צרות יחסית, אני חושב שנוכל לשפר את החיוך שלך ע"י הטיפול הזה והזה", או סתם שיחה על הקמטים בסגנון של "את יודעת שאפשר בקלות להסתיר את הקמט הזה והזה?"...  

לסיכום, אסתטיקת הפנים הוא תחום טוב, והוא תחום משלים לרפואת השיניים ובהחלט כדאי לשלב אותו במרפאות השיניים. רק שצריך לתחום אותו בפרופורציות הנכונות כדי שלא יפגע בפעילות העיקרית של המרפאה.

* בנוסף לכל, כדאי להתעדכן ולבדוק היטב במשרד הבריאות ובהר"ש גם את הסוגייה של מה מותר ומה לא לרופאי השיניים בחום אסתטיקת הפה.

 

 

 

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את ביצועי מרפאת השיניים שלך? לחץ כאן 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר