ווטסאפ

2 טיפולי שורש, 3 סתימות, 2 הזרקות בוטוקס

 

יותר ויותר רופאי שיניים החלו לגלות בשנים האחרונות את הפוטנציאל העסקי הגלום בביצוע טיפולי אסתטיקת פנים כגון הזרקות בוטוקס, מילוי קמטים וכו'. מה הפלא? הרווחיות גבוהה, העבודה קלה ומהנה יותר בהשוואה לטיפולי שיניים מסורתיים, והתוצאות האסתטיות המיידיות של טיפולים אלה גורמות לסיפוק ואפילו אושר לרופאי השיניים וללקוחות.

 

אלא שכצפוי, לא הכול ורוד. מרפאות שיניים שלא משכילות לשלב נכון את טיפולי האסתטיקה עם טיפולי השיניים המסורתיים, גורמות לבלבול במיצוב המרפאה ומכאן קצרה הדרך לנזק כלכלי למרפאה. 

 

הנה ההסבר - אחד הכללים הבסיסיים ביותר בשיווק הוא: "גם זה וגם זה, זה לא זה ולא זה". התמחות בתחום אחד ספציפי הופכת לרוב את בעל המקצוע למומחה בתחומו, ומעניקה לו נקודות זכות בקרב הלקוחות. ולעומת זאת, ככל שבעל המקצוע עוסק ביותר תחומים, תפיסת המקצועיות שלו תפחת בקרב הלקוחות. אם בעל המקצוע עושה גם את זה וגם את זה וגם את זה, כנראה שהוא בינוני בכל אחד מהתחומים. 

 

ובכן, מה קורה לאותו לקוח שזקוק לשיקום פה מלא ורואה במרפאת השיניים גם רול-אפים על בוטוקס ומילוי קמטים? לעומת לקוח שמגיע למרפאה שעוסקת רק בטיפולי שיניים ואפילו קוראת לעצמה "מרכז להשתלות שיניים" והכול במרפאה נע סביב ההשתלות? איפה הוא ירגיש נוח יותר לבצע את טיפול ההשתלות המורכב שלו, במרפאת הגם וגם, או במרפאה שמתמחה בהשתלות שיניים ושיקום הפה? כמובן שבאופציה השנייה.

 

כך יוצא שהמרפאה אמנם "זוכה" בהכנסות קלות ומהירות עם אחוזי רווח גבוהים מטיפולי האסתטיקה, אך מנגד, מאבדת את הלקוחות של שיקומי הפה המלאים. 

 

בנוסף לכך, יש עוד מספר נקודות חולשה לתחום האסתטיקה שכדאי לשים לב אליהם:

 

1. הרגישות למחיר - מזרק של חומצה היאלרונית נע בין 1,200 ל- 1,800 כמעט בכל המקומות, וקיים סיכוי קלוש שהלקוחות יהיו מוכנים לשלם שקל אחד יותר. וזה המצב ברוב טיפולי האסתטיקה. לעומת זאת, בתחום רפואת השיניים, הלקוח יהיה מוכן לשלם גם 20 אלף ש"ח יותר בכדי לעשות את שיקום הפה אצל רופא מסוים. דבר זה יוצר מגבלה על רמת הרווחיות שאפשר לייצר בענף האסתטיקה בהשוואה לרפואת השיניים. חשוב גם לזכור דבר נוסף, רפואת שיניים היא הכרח (אי אפשר לאכול בלי שיניים). לעומת זאת, טיפולי אסתטיקה הם יותר עניין של מותרות.

 

2. נאמנות נמוכה - בהמשך לסעיף הקודם, באופן כללי, ללקוחות האסתטיקה פחות חשוב מי יזריק להם, בהשוואה למי ישקם להם את הפה או יעשה להם את הרמת הסינוס. זו הסיבה שיש מעבר עצום בתחום הזה, והלקוחות עוברים מרופא לרופא בלי למצמץ ובלי לאותת וזה גם מה שגורם לרגישות במחיר. בשונה מרפואת השיניים, (ולמרות שזה לא נכון...) רוב הלקוחות חושבים שיוכלו לקבל בערך את אותו הדבר כמעט אצל כולם. כמובן שיש את רופאי האסתטיקה שהצליחו למתג את עצמם בצורה טובה וזוכים לקהל נאמנים, אבל מדובר באחוז קטן יחסית.

 

3. יופי הוא עניין סובייקטיבי - רופאי אסתטיקה נתקלים פעמים רבות בלקוחות מאוכזבים שחשבו וציפו להפוך לצעירים יותר ב-10 שנים אחרי 2 הזרקות וזה לא קרה. בלא מעט מקרים יש פער גדול בין הציפיות של הלקוחות לבין מה שהם מקבלים בפועל. זה קורה גם בתחום רפואת השיניים אבל הרבה פחות.

 

4. תחרות הולכת וגוברת - מספר הרופאים שמצטרפים לתחום האסתטיקה גדול יותר מאלה החדשים שמצטרפים לתחום רפואת השיניים מה שמוביל להיצע גדול יותר ולתחרות מחירים גבוהה יותר. 

 

5. השקעה של המרפאה - אנרגיה ומשאבים הם עניין מוגבל. כאשר המרפאה עושה קמפיין אסתטיקה זה בא על חשבון רפואת השיניים. כאשר המזכירות עסוקות בלתזכר את המטופלים של האסתטיקה זה בא על חשבון רפואת השיניים. השאלה היא מה המרפאה היתה מרוויחה אם היא היתה משקיעה ברפואת השיניים? ובכן, כנראה שיותר...

 

עם זאת, יש גם יתרונות לתחום האסתטיקה - עבודה נעימה יותר מרפואת שיניים, ביקוש עולה, הלקוחות מגיעים לטיפולים חוזרים (כמובן בתנאי שהמרפאה עושה פעולות שימור לקוחות), רווחיות טובה, ו"פה לאוזן" חזק מאוד של הנשים. 

 

לסיכום, אסתטיקת הפנים הוא תחום טוב, והוא תחום משלים לרפואת השיניים ובהחלט כדאי לשלב אותו במרפאות השיניים. רק שצריך לתחום אותו בפרופורציות הנכונות כדי שלא יפגע בפעילות העיקרית של המרפאה - טיפולי שיניים, והכי חשוב, לא להתבלבל - להבין שזה ענף משלים לרפואת השיניים ולא להיפך. יש רופאי שיניים שעברו הסבה ועושים רק אסתטיקה וזה בסדר גמור, כי הם אוהבים את זה והם מתמחים בזה. אבל כאשר משלבים גם רפואת שיניים וגם אסתטיקה זה כבר יותר מורכב.

 

ולמען הסר הספק, זה הזמן להבהיר  – עם כל הכבוד לרווחיות בטיפולי אסתטיקה הפנים, הכסף הגדול נמצא דווקא בהשתלות השיניים ובשיקומי הפה המלאים ובשאר טיפולי השיניים. כדי שיוניט במרפאת שיניים יגיע להכנסות ממוצעות חודשיות של 100 אלף ₪ מטיפולי אסתטיקת פנים, נדרש מספר גדול מאוד של לקוחות וטיפולי אסתטיקה (שדורשים הרבה זמן ואנרגיה של המרפאה), וזאת בהשוואה להכנסות מטיפולי שיניים מסורתיים. 

 

שווקו ואמצו!

גבריאל אסולין

 

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את ביצועי מרפאת השיניים שלך? לחץ כאן 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר