ווטסאפ

התנהלות עסקית בצל וירוס הקורונה

גבריאל אסולין

רופא שיניים יקר,
זה ברור: הקורונה והפלונטרים הפוליטיים יוצרים אי ודאות, ובתקופה של אי ודאות הצרכנים מעדיפים לא לקבל החלטות קניה רציניות. התוצאה ידועה מראש: יש סבירות די גבוהה שממש בקרוב תתחיל האטה בפעילות הצרכנית שתשפיע על הפעילות העסקית של מרפאת השיניים שלך.

 

לא ברור כמה עמוקה תהיה ההאטה וכמה זמן היא תימשך, אך אין ספק שהמציאות שנכפתה עלינו מחייבת כל עסק לבצע חישוב מסלול מחדש ולפעול בהתאם כדי למזער נזקים ולהימנע מפגיעה קשה במכירות וברווחיות של מרפאת השיניים ככל שניתן.
ובכן, הנה כמה פעולות שכדאי לאמץ בתקופה הקרובה עד אשר תקופת אי הוודאות תתפוגג ונוכל לחזור לשגרה:


1. לא מורידים רגל מהגז – חוק ידוע בכדורגל אומר שמי שמשחק הגנה, חוטף בסוף! דווקא בימים אלה לא כדאי להיכנס למגננה ולהפחית במאמצי השיווק והפרסום. הפחתה במאמצי השיווק יכולה אולי לחסוך כמה אלפי שקלים בחודש, אבל לגרום לירידה משמעותית הרבה יותר בהכנסות המרפאה. הפגיעה של ירידה מאוד משמעותית בתפוקות ובהכנסות עלולה להיות גדולה הרבה יותר מחסכון של כמה אלפי שקלים בחודש.


2. קידום מכירות – עדיף לעבוד בפחות רווחיות מאשר לא לעבוד בכלל, ולכן כדאי להיות יותר אגרסיביים בהנחות בתקופה זו כדי לקדם את המכירות ואת התפוקות. ירידה משמעותית בתפוקות עלולה להוביל למצבים לא נעימים, כדוגמת פיטורי מזכירות, רופאים וכו' מה שיוביל לפגיעה קשה ביציבות של המרפאה. כשתקופה זו תחלוף, לא יהיה פשוט לגייס מזכירות ורופאים חדשים ולבנות מחדש את הקונספט של המרפאה. בתקופה הקרובה כדאי לוותר (ברמה סבירה) על אחוז מסוים מהרווחיות על-מנת לשמור על יציבות המרפאה.  מומלץ להוציא את כל תוכניות הטיפול שלא נסגרו לאחרונה ולנסות להציל אותן, גם במחיר של רווחיות נמוכה יותר.


3. עבודה על המאגר הקיים – בזמן הפנוי שנוצר במרפאה עקב ההאטה בפעילות, כדאי לעבוד בצורה חזקה יותר על מאגר הלקוחות הקיים של המרפאה. קל יותר וזול יותר להחזיר את הלקוחות הרדומים למרפאה מאשר להשיג לקוחות חדשים. כדאי לעבוד באופן אינטנסיבי על המאגר ולהזמין את כל הלקוחות לבדיקה תקופתית ולטיפול אצל השיננית.
זה בדיוק הזמן לחדש את הקשר.

 

4. דחיית הוצאות כבדות – כדאי לדחות הוצאות "כבדות" שלא משפיעות באופן ישיר ומהיר על קידום ההכנסות של המרפאה ואשר עלולות להכביד על התזרים של המרפאה, כגון שיפוצים, מכשור וציוד יקר וכו'


5. שונות – כדאי לטפל בעניינים שלא מגיעים אליהם בימים שהמרפאה עמוסה, לדוגמא, טיפול בגביית חובות, תביעות מהביטוח, תיוקים וכו'


6. אופטימיות – אין ספק שתקופת חוסר הוודאות הזו תסתיים, השאלה היא מתי. ולכן, צריך לשמור על אופטימיות ולא לבצע מהלכים פזיזים שישפיעו על הקונספט של המרפאה לטווח הארוך.


7. התייעצות – התייעצות איתנו תמיד יכולה לעזור, בטח ובטח בתקופה כזו. אתה מוזמן ליצור קשר ולבדוק איך אפשר להפוך את המשבר להזדמנות.

 

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את ביצועי מרפאת השיניים שלך? לחץ כאן 

 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר