ווטסאפ

חשיבות עיצוב מרפאת השיניים וטיפים לעיצוב

אלונה אורלאן

למראה העיצובי של מרפאת השיניים יש חשיבות עצומה על תחושת המטופלים ועל הרושם שהם מקבלים על המרפאה. בתכנון עיצוב המרפאה כדאי לשים דגש על מספר אלמנטים שייצרו עבור המטופלים וגם עבור צוות המרפאה, אווירה מקצועית, נוחה ורגועה.

  

כמובן שיש יותר מדרך אחת לעצב מרפאה, אך בכל זאת, כדאי לקחת בחשבון את האלמנטים הבאים בזמן תכנון המרפאה:


אישיות בעל המרפאה - עיצוב מרפאה צריך לשקף את האישיות של הרופא שהרי אתם המותג, גם מבחינת המיצוב שלכם בעיני הלקוח כאנשי מקצוע וגם כאנשים פרטיים. הוספת האלמנטים האישיים מקנה למקום ייחוד ומאפשרת לפציינטים לחוש קרבה יותר גדולה אליכם ולהקטין את תחושות החרדה.


צבע - ידוע שלצבעים ישנה השפעה רבה על הנפש ולכן מומלץ לבחור צבעים בהירים ומרגיעים כגון: לבן על על גווניו בשילוב גווני הכחול וירוק שמשרים תחושת רוגע.

אזור ישיבה - חשוב שלכיסאות תהיה משענת גב טובה שתאפשר חווית ישיבה נוחה, שיהיו יחסית קלים להזזה וימוקמו עם מבט לדלת כדי להוסיף לתחושת הישיבה מרצון ולהוריד את תחושת החרדה והקלסטרופוביה עבור מטופלים מסוימים. מחקרים מראים כי אנשים מרגישים יותר רגועים ובטוחים כשהם רואים את פתח היציאה. כמו כן רצוי לשלב מספר סגנונות ישיבה וכסאות.


טבע - נוכחות אפילו קטנה של טבע בשטח הקליניקה כדוגמת עציצים, חלון הפונה לנוף, גישה לגינה או אקווריום, משפרת באופן משמעותי את התחושה החיובית של המטופל בשהותו בקליניקה.


חומרים בהמשך לאלמנט הקודם, מסתבר שאנשים חשים נוח ורגוע יותר במרפאות המשלבות עץ טבעי, בין אם זה ברהיטים, רצפה או קירות. אך יש לשמור על מינון נכון - מסתבר שכאשר זה עובר את ה45% מסך כל החומרים בחלל, אפקט תחושת השלווה והבטחון יורדת. כמו כן, כדאי לעשות שימוש בחומרים שלא ניתן לראות עליהם את הנוכחות של לקוחות אחרים, כמו נגיעות ידיים.


פרטיות - בתכנון החלל יש לשים לב שהאזור בו מתבצעות השיחות והסדרת תשלומים, מאפשר לפציינט פרטיות מבלי ששאר הנוכחים בחדר נחשפים לפרטי השיחות.

 

חלל - חדרי טיפול קטנים יוצרים הרגשת קלסטרופוביה אצל הלקוחות, ומקשים על עבודת הרופא והסייעת. חלוקה נכונה של החללים מאפשרת זרימה טובה מבחינת תנועה ועבודה שוטפת.


תאורה - זהו אחד האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב ותכנון מרפאה, בעזרת אור ניתן לשנות אווירה ותחושה. ההתייחסות לתאורה בחדר ההמתנה שונה מזאת בחדרי העבודה. מטופלים פחות אוהבים פלורסנטים ואור חזק בחדרי ההמתנה ומעדיפים אור רך ונעים בשילוב עם אור טבעי מחלון. האור בחדר ההמתנה אמור להיות נעים ומאפשר לעין להתרגל בצורה הדרגתית לאור החזק והממוקד בחדר הטיפולים. בחדרי הטיפולים דרוש אור לבן שוטף שיאיר גם את מרכז החדר וגם את ההיקף מעל הדלפקי עבודה כאשר הכלל אצבע אומר יחס של 1:5 בעוצמת התאורה בין אור היקפי לאור ממוקד עבודה, לדוגמא מעל הפה של המטופל. גם לצבעים של משטחי העבודה, קירות ורהיטים יש השפעה על החזר האור ולכן יש לשכלל את הכל כאשר באים לבחור תאורה.

 

 

לסיכום, העיצוב צריך להכיל את רצונות הפציינט לחלל נעים, מזמין, לא פורמלי ועם תחושת בטחון וכמובן את רצונות הרופא ואיך הוא רוצה למצב את עצמו ועל מה הוא רוצה לשים את הדגש בין אם זה מוניטין, חדשנות וכדומה.

חווית הלקוח מכילה אספקטים שונים ורבים מעבר לאלמנטים שצויינו במאמר. 

מוזמנים להתייעץ איתי בכל שלב : 
אלונה אורלאן, מעצבת - 054-2272048

מוזמנים לבקר באתר האינטרנט שלי: www.Contourdesignco.com
דף הפייסבוק: Contour Design by Alona

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר