ווטסאפ

רופא שיניים יקר, איך 2021 שלך תיראה?

שנת 2021 אוטוטו מתחילה וזה בדיוק הזמן להכין תכנית עבודה עסקית לשנה הקרובה והמאתגרת. לפני שנדבר על איך בונים תכנית עסקית למרפאת שיניים קודם כדאי לשאול: בשביל מה בכלל צריך לבנות תכנית עסקית לשנה הקרובה?  

ובכן, בניית תכנית עסקית למרפאת שיניים כמוה כבניית תכנית טיפול ללקוח על כל שלביה. תארו לכם מה היה קורה אם לא הייתם מבצעים את הטיפולים ללקוח ע"פ תכנית טיפול מסודרת שבניתם מראש... האם הטיפול היה מצליח? סביר להניח שלא.

אותו הדבר כאשר מדובר בניהול עסקי של מרפאת השיניים - אם תבנה תכנית עסקית, ותעבוד על-פיה, סביר להניח שהניהול העסקי של המרפאה יהיה מוצלח (וכך גם חשבון הבנק...). אך אם תעבוד ללא תכנית פעולה מוגדרת מראש, אלא ע"פ אלתורים ו"תחושות בטן", סביר להניח שתיכשל, או לפחות תזכה להצלחה חלקית. 

 

מהי תכנית עסקית? תכנית עסקית למרפאת שיניים היא למעשה תכנית פעולה אסטרטגית אשר מורכבת משלושה שלבים: 1. ניתוח המצב הקיים. 2. ניתוח הממצאים. 3. בניית תכנית פעולה לטווח הקצר והארוך.

 

שלב 1 - ניתוח המצב הקיים: שלב זה הוא למעשה "צילום סי.טי" עכשווי של המרפאה בהיבט העסקי-שיווקי-ארגוני-פיננסי. ניתוח המצב הקיים אמור לבדוק את כל המרכיבים הפנימיים והחיצוניים של המרפאה ולבחון היטב את תפקודו של כל מרכיב. המטרה היא לזהות במה המרפאה חזקה, ובעיקר, איפה היא חלשה וצריכה להשתפר. 

 

להלן מספר דוגמאות למרכיבים/נתונים שכל מרפאה צריכה לבדוק: מהי עקומת מחזורי המכירות והרווחיות ב-24 החודשים האחרונים, האם היתה עלייה או ירידה בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019? מהן התפוקות של כל רופא במרפאה? האם המרפאה עובדת עם כוח-האדם הנכון מבחינת כמות ואיכות? מהי תפוקת השינניות למרפאה? מה היקף הוצאות המעבדה ביחס למחזור?

וגם – מהו יחס ההכנסות למרפאה מטיפולים משמרים, משקמים וכירורגיים? האם מחירי הטיפולים במרפאה זקוקים לעדכון? מהם אחוזי ההצלחה בסגירת תוכניות טיפול? כמה לקוחות חדשים נכנסים למרפאה מדי שבוע? בחינת ערוצי השיווק והפרסום מבחינת עלות מול תועלת? מהו מצב הגבייה במרפאה, האם יש חובות כספיים רבים של הלקוחות למרפאה? איך המרפאה מתנהלת מבחינת תורים, שירות לקוחות, הגדרת תחומי אחריות בין הצוות, ניתוח המתחרים, נקודות החוזק והחולשה של המרפאה וכו' וכו'

 

השלב הזה של ניתוח המצב הקיים הוא קריטי להצלחה של בניית התוכנית העסקית מכיוון שככל שהבעיות תהיינה יותר ברורות ומבוססות על מספרים מדויקים ולא תחושות, כך יהיה קל יותר למצוא את הפתרון האפקטיבי ביותר לבעיות האלה. הרי ידוע שזיהוי הבעיה הוא 50% מהפתרון. 


 

מניסיוננו בבניית תוכניות עסקיות למרפאות שיניים, הבעיה הגדולה ביותר בשלב זה היא שבאופן טבעי בעלי המרפאות לא אובייקטיביים לגבי המרפאות שלהם מתוך עירוב של אמוציות, הרגלים ישנים, פוליטיקה פנימית וכו'. כך שברוב המקרים הם לא מצליחים לזהות את הבעיות האמיתיות של המרפאה, זאת למרות שכל בעל מרפאת שיניים מצהיר "אני יודע בדיוק איפה הבעיות של המרפאה!".

 

2.  ניתוח הממצאים: מכיר את ההרגשה שאתה מסתכל בצילום הסי.טי של המטופל? אז בדיוק אותו הדבר. כאן כדאי לנתח את הנתונים שעלו מניתוח המצב הקיים: אלו כשלים קיימים ומונעים מהמרפאה לממש את הפוטנציאל שלה? אלו עניינים דורשים טיפול מיידי ואלו דורשים טיפול בטווח הארוך?

לדוגמא, אם אחוזי הסגירה נמוכים/ אם כמות הלקוחות החדשים הנכנסים למרפאה דלילה/ אם מצב הגבייה לא טוב/ אם המרפאה מבזבזת יותר מדי זמן ואנרגיה על טיפולים משמרים לא רווחיים/ אם יש בעיות רבות של איחורים וניהול תורים לקוי/ אם הפרסום לא מספק את הסחורה/ אם רמת הרווחיות נמוכה/ אם אחוז המבוטחים במרפאה גבוה מדי/ רמת המחירים שלך נמוכה מדי/ וכו' וכו'

אם אלו פני הדברים, מה הפלא שהמרפאה אינה מצליחה לממש את הפוטנציאל שלה?

 

3. בניית תכנית עבודה אסטרטגית לטווח הקצר והארוך: את הממצאים שעלו בשלב הקודם צריך לתרגם לכתיבת תכנית העבודה העסקית שכוללת פעולות אופרטיביות. לדוגמא: רמת מחירי המרפאה נמוכים מדי? מחליטים להעלות אותם ב-10% בשלב ראשון. אחוזי סגירת תוכניות הטיפול נמוכים? צריך לחפש דרך איך לאמן את מי שסוגר/ת תוכניות טיפול או לשנות את שיטת המכירה. מספר הלקוחות החדשים שנכנסים למרפאה דליל מדי? צריך לצאת בקמפיין להביא לקוחות חדשים. רוב מאגר הלקוחות שלך "רדום" ולא ביקר במרפאה בשנה האחרונה? צריך לצאת בקמפיין טלמרקטינג (RECALL) על מנת להחזיר אותם למרפאה (או לפחות את חלקם) וכדומה... 

 

תכנית העבודה אמורה לכלול רשימת פעולות אופרטיביות, כולל זמני פעולה והגדרת יעדים – מתי עושים? מי עושה? ומהם היעדים שאנחנו רוצים להשיג? לדוגמא, כדי לפתור את בעיית הלקוחות הרדומים של המרפאה: "אנחנו נצא בטלמרקטינג בתחילת חודש פברואר לכל הלקוחות שלא ביקרו במרפאה ב-4 שנים האחרונות. היעד הוא להחזיר X לקוחות לפחות להסרת אבנית ולבדיקה תקופתית, את הטלמרקטינג תבצע סיגל המזכירה. כדי שנוכל להתקשר לכל הלקוחות, נקצה לסיגל 2 משמרות שבועיות במשך חודשיים שהיא תעסוק רק בזה". 

 

בניית תכנית עבודה שנתית היא אינה דבר פשוט - היא דורשת זמן, תכנון וחשיבה מקצועית, אובייקטיביות וכו' אך היא יכולה לעשות ניסים ונפלאות לתוצאות העסקיות של שנת 2021, ולכן אסור לוותר עליה. 

 

הניסיון הרב שלנו מראה שמרפאות שיניים יכולות לממש את מלוא הפוטנציאל שלהן רק אם הן עובדות מול תכנית עבודה מקצועית ומסודרת שמזהה בבירור את הבעיות במרפאה וכוללת את הפתרונות הנכונים והאפקטיביים ביותר.

 

"חברת פתרונות עסקיים למרפאות שיניים" מבצעת תוכניות עסקיות למרפאות שיניים ברחבי העולם כבר 15 שנים. אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ולהסתייע בניסיון הרב שצברנו כדי שתוכל לבנות תכנית עסקית מקצועית שתהפוך את שנת 2021 לשנת השיא של מרפאת השיניים שלך. 

בהצלחה!

 

ליצירת קשר עוד היום התקשרו: 
077-7100460 או השאירו הודעה באתר 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר
0.2066042