ווטסאפ

רופא שיניים יקר, איך 2022 שלך תיראה?

שנת 2022 אוטוטו מתחילה וזה בדיוק הזמן להכין תכנית עבודה עסקית לשנה הקרובה והמאתגרת. לפני שנדבר על איך בונים תכנית עסקית למרפאת שיניים קודם כדאי לשאול: בשביל מה בכלל צריך לבנות תכנית עסקית לשנה הקרובה? 
 

ובכן, בניית תכנית עסקית למרפאת שיניים כמוה כבניית תכנית טיפול ללקוח על כל שלביה. תארו לכם מה היה קורה אם לא הייתם מבצעים את הטיפולים ללקוח ע"פ תכנית טיפול מסודרת שבניתם מראש... האם הטיפול היה מצליח? סביר להניח שלא.

אותו הדבר כאשר מדובר בניהול עסקי של מרפאת השיניים - אם תבנה תכנית עסקית, ותעבוד על-פיה, סביר להניח שהניהול העסקי של המרפאה יהיה מוצלח (וכך גם חשבון הבנק...). אך אם תעבוד ללא תכנית פעולה מוגדרת מראש, אלא ע"פ אלתורים ו"תחושות בטן", סביר להניח שתיכשל, או לפחות תזכה להצלחה חלקית. 

 

מהי תכנית עסקית? תכנית עסקית למרפאת שיניים היא למעשה תכנית פעולה אסטרטגית אשר מורכבת משלושה שלבים: 1. ניתוח המצב הקיים. 2. ניתוח הממצאים. 3. בניית תכנית פעולה לטווח הקצר והארוך.

 

שלב 1 - ניתוח המצב הקיים: שלב זה הוא למעשה "צילום סי.טי" עכשווי של המרפאה בהיבט העסקי-שיווקי-ארגוני-פיננסי. ניתוח המצב הקיים אמור לבדוק את כל המרכיבים הפנימיים והחיצוניים של המרפאה ולבחון היטב את תפקודו של כל מרכיב. המטרה היא לזהות במה המרפאה חזקה, ובעיקר, איפה היא חלשה וצריכה להשתפר.
 

השלב הזה של ניתוח המצב הקיים הוא קריטי להצלחה של בניית התוכנית העסקית מכיוון שככל שהבעיות תהיינה יותר ברורות ומבוססות על מספרים מדויקים ולא תחושות, כך יהיה קל יותר למצוא את הפתרון האפקטיבי ביותר לבעיות האלה. הרי ידוע שזיהוי הבעיה הוא 50% מהפתרון. 


2.  ניתוח הממצאים: מכיר את ההרגשה שאתה מסתכל בצילום הסי.טי של המטופל? אז בדיוק אותו הדבר. כאן כדאי לנתח את הנתונים שעלו מניתוח המצב הקיים: אלו כשלים קיימים ומונעים מהמרפאה לממש את הפוטנציאל שלה? אלו עניינים דורשים טיפול מיידי ואלו דורשים טיפול בטווח הארוך?

לדוגמא, אם אחוזי הסגירה נמוכים/ אם כמות הלקוחות החדשים הנכנסים למרפאה דלילה/ אם מצב הגבייה לא טוב/ אם המרפאה מבזבזת יותר מדי זמן ואנרגיה על טיפולים לא רווחיים/ אם יש בעיות רבות של איחורים וניהול תורים לקוי/ אם הפרסום לא מספק את הסחורה/ אם רמת הרווחיות נמוכה/ אם אחוז המבוטחים במרפאה גבוה מדי/ רמת המחירים שלך נמוכה מדי/ וכו' וכו'

 

3. בניית תכנית עבודה אסטרטגית לטווח הקצר והארוך: את הממצאים שעלו בשלב הקודם צריך לתרגם לכתיבת תכנית העבודה העסקית שכוללת פעולות אופרטיביות. לדוגמא: רמת מחירי המרפאה נמוכים מדי? מחליטים להעלות אותם ב-10% בשלב ראשון. אחוזי סגירת תוכניות הטיפול נמוכים? צריך לחפש דרך איך לאמן את מי שסוגר/ת תוכניות טיפול או לשנות את שיטת המכירה. מספר הלקוחות החדשים שנכנסים למרפאה דליל מדי? צריך לצאת בקמפיין להביא לקוחות חדשים. רוב מאגר הלקוחות שלך "רדום" ולא ביקר במרפאה בשנה האחרונה? צריך לצאת בקמפיין טלמרקטינג ריקול על מנת להחזיר אותם למרפאה (או לפחות את חלקם) וכדומה... 

 

תכנית העבודה אמורה לכלול רשימת פעולות אופרטיביות, כולל זמני פעולה והגדרת יעדים – מתי עושים? מי עושה? ומהם היעדים שאנחנו רוצים להשיג? לדוגמא, כדי לפתור את בעיית הלקוחות הרדומים של המרפאה: "אנחנו נצא בטלמרקטינג בתחילת חודש פברואר לכל    הלקוחות שלא ביקרו במרפאה ב-4 שנים האחרונות. היעד הוא להחזיר  X לקוחות לפחות להסרת אבנית ולבדיקה תקופתית, את הטלמרקטינג תבצע סיגל המזכירה. כדי שנוכל להתקשר לכל הלקוחות, נקצה לסיגל 2 משמרות שבועיות במשך חודשיים שהיא תעסוק רק בזה". 

 

 אתם מוזמנים לוובינר (ללא עלות) שנקיים בהנחיית גבריאל אסולין, בו תוכלו לקבל את כל הכלים איך להכין למרפאת השיניים תכנית עסקית מקצועית לשנת 2022 כדי שהיא תהיה טובה יותר ובעיקר, רווחית יותר.

איך נרשמים? מצטרפים לקבוצת הוואצאפ (השקטה) ומקבלים לינק לצפייה סמוך למועד הוובינר. להרשמה לחצו על הלינק:

 https://chat.whatsapp.com/HmJeNWyl4nrAEvBV4D2ti6

ההשתתפות הינה ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש‎.‎ מס' המקומות מוגבל‎.‎

 

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר