ווטסאפ

כך תבנו תכנית עסקית מקצועית למרפאה שלכם לשנת 2024

שנת 2024 אוטוטו מתחילה וזה בדיוק הזמן להכין תכנית עבודה עסקית לשנה הקרובה, שעל-פי כל התחזיות, הולכת להיות מאוד מאתגרת.

לפני שנדבר על איך בונים תכנית עסקית למרפאה, קודם כדאי לשאול: בשביל מה בכלל צריך לבנות תכנית עסקית לשנה הקרובה? 

אז התשובה מאוד פשוטה: אם תבנו תכנית עסקית, ותעבדו לפיה, סביר להניח שהניהול העסקי של המרפאה שלכם יהיה מוצלח יותר בשנה הקרובה, ובהתאם לכך, גם חשבון הבנק שלכם. אך אם תעבדו ללא תכנית פעולה מוגדרת מראש, אלא ע"פ אלתורים ו"תחושות בטן", סביר להניח שתיכשלו, או לפחות לא תממשו את הפוטנציאל העסקי של המרפאה, וחבל.

אז מהי בעצם תכנית עסקית? היא למעשה תכנית פעולה אסטרטגית אשר מורכבת משלושה שלבים עיקריים: 

1. ניתוח המצב הקיים וסיכום של השנה החולפת. 
2. ניתוח הממצאים. 
3. בניית תכנית פעולה לטווח הקצר והארוך.

 

שלב 1 - ניתוח המצב הקיים: שלב זה הוא למעשה "צילום סי.טי" עכשווי של המרפאה בהיבט העסקי-שיווקי-ארגוני-פיננסי. ניתוח המצב הקיים אמור לבדוק את כל המרכיבים העסקיים של המרפאה ולבחון היטב את תפקודו של כל מרכיב. המטרה היא לזהות במה המרפאה חזקה, ובעיקר, איפה היא חלשה וצריכה להשתפר.
 

ניתוח המצב הקיים הוא למעשה סיכום של "ביצועי המרפאה" לשנת 2023 בהיבטים העסקיים-שיווקיים-מכירתיים וארגוניים. נתונים שכדאי לכם לבדוק הם לדוגמא:

- כמה לקוחות חדשים נכנסו למרפאה בכל חודש? מאיפה הם הגיעו? כמה מהם הפכו ללקוחות פעילים ומשלמים?

- מה היה מחזור המכירות של שנת 2023 לעומת 2022 ולעומת 2021? האם מחזורי מכירות המרפאה נמצאים בעלייה או בירידה ובאיזו מידה?

- אלו טיפולים עשיתם בשנה החולפת? האם אתם עושים הרבה טיפולים רווחיים או טיפולים פחות רווחיים?

- מה היו הוצאות המעבדה והחומרים ביחס למחזור המכירות?

- שיווק ופרסום – אלו פעולות נעשו בשנה החולפת להשגת לקוחות חדשים, כמה כסף הושקע וכמה כסף נכנס מפעולות אלה?

- מהן רמות המחירים הקיימות? האם צריך לעדכן את המחיר כלפי מעלה?

 - ועוד היבטים כגון, מצב הגבייה (דו"ח חייבים), מצבת כוח האדם והמבנה הארגוני של המרפאה.

*** מי שמעוניין בפירוט הנושאים שצריך לבדוק בסיכום שנה, יכול לשלוח אלינו בצור קשר בקשה ונשלח אליו טפסים שתוכלו למלא ולעשות סיכום בעצמכם. ***  

 

2.  ניתוח הממצאים:  בשלב זה מנתחים את הנתונים שעלו מניתוח המצב הקיים: אלו כשלים קיימים ומונעים מהמרפאה לממש את הפוטנציאל שלה? אלו עניינים דורשים טיפול מיידי ואלו דורשים טיפול בטווח הארוך?

לדוגמא, אם אחוזי הסגירה נמוכים/ אם כמות הלקוחות החדשים הנכנסים למרפאה דלילה/ אם מצב הגבייה לא טוב/ אם המרפאה מבזבזת יותר מדי זמן ואנרגיה על טיפולים לא רווחיים/ אם יש בעיות רבות של איחורים וניהול תורים לקוי/ אם הפרסום לא מספק את הסחורה/ אם רמת הרווחיות נמוכה/ אם אחוז המבוטחים במרפאה גבוה מדי/ רמת המחירים שלך נמוכה מדי/ וכו' וכו'

 

3. בניית תכנית עבודה אסטרטגית לטווח הקצר והארוך: את הממצאים שעלו בשלב הקודם צריך לתרגם לכתיבת תכנית עבודה עסקית שכוללת פעולות אופרטיביות. לדוגמא: רמת מחירי המרפאה נמוכים מדי? מחליטים להעלות אותם ב-10% בשלב ראשון. אחוזי סגירת תוכניות הטיפול נמוכים? צריך לחפש דרך איך לאמן את מי שסוגר/ת תוכניות טיפול או לשנות את שיטת המכירה. מספר הלקוחות החדשים שנכנסים למרפאה דליל מדי? צריך לצאת בקמפיין להביא לקוחות חדשים. רוב מאגר הלקוחות שלך "רדום" ולא ביקר במרפאה בשנה האחרונה? צריך לצאת בקמפיין טלמרקטינג על מנת להחזיר אותם למרפאה (או לפחות את חלקם) לבדיקות תקופתיות, וכדומה... 

 

ולבסוף, תכנית העבודה אמורה לכלול רשימת פעולות אופרטיביות, כולל זמני פעולה והגדרת יעדים – מתי עושים? מי עושה? ומהם היעדים שאנחנו רוצים להשיג? לדוגמא, כדי לפתור את בעיית הלקוחות הרדומים של המרפאה: "אנחנו נצא בטלמרקטינג בתחילת חודש פברואר לכל הלקוחות שלא ביקרו במרפאה ב-4 שנים האחרונות. היעד הוא להחזיר  Xשלא ביקרו בחצי השנה האחרונה ונזמין אותם לבדיקה תקופתית. את הטלמרקטינג תבצע סיגל המזכירה. כדי שנוכל להתקשר לכל הלקוחות, נקצה לסיגל 2 משמרות שבועיות במשך חודשיים שהיא תעסוק רק בזה". 

 
רוצים לדעת איך מסכמים את שנת 2023 ואיך בונים תכנית עסקית מקצועית למרפאה לשנת 2024?

אתם מוזמנים לוובינר (ללא עלות) שנקיים בהנחיית גבריאל אסולין, בו תוכלו לקבל את כל הכלים איך לעשות את זה בצורה המקצועית ביותר.

הוובינר יתקיים במוצאי שבת – 30/12/2024 בשעה 21.00.


איך נרשמים? מצטרפים לקבוצת הוואצאפ (השקטה) ומקבלים לינק לצפייה סמוך למועד הוובינר.

להרשמה לחצו על הלינק:
https://chat.whatsapp.com/DQrfcifA8FK0daQHJw6T4N

ההשתתפות הינה ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש.

הירשמו לניולזטר

הירשמו וקבלו טיפים שיווקיים, מאמרים ועוד ישירות למייל שלכם
אנא מלאו את טופס - הירשמו לניולזטר